lördag 15 augusti 2009

Superduktig.

Jag har varit på Citygross och köpt rödfärg för nu skall jag verkligen vara duktig och måla om huset. Medan jag går där och tittar slår mig en tanke, jag kan ju inte måla nu när det regnar så förbenat ute. Huset måste ju vara snustorrt. Så jag går till hyllan mitt emot och där står den, färgen som jag tittat på sedan i våras. Kolsvart! Helt underbar. Vilken fin fondvägg. Skit i vilket nu köper jag den. Jag har börjat måla så smått idag. De tråkiga delarna. Kanter och sådant som tar tid. Sååå snyggt det blir. När det är färdigmålat skall jag möblera om och hänga TV:n på väggen. Tror att det blir fint med svart vägg och svart TV. Ja, tusen idèer men att få tummarna loss är en helt annan sak. Samtidigt med detta håller jag på att riva ner tapeterna i sovrummet för jag har fått en läcka i väggen som kommer från badrummet. Så är det att bo i ett gammalt hus men jag vill för allt i världen inte byta. Jag trivs som det är. Nej nu är lördagen slut för mig för imorgon bitti väntar extraknäcket. Upp klockan fem. Vad gör man inte för att överleva!

1 kommentar:

  1. Nä vad gör man inte för att överleva :-)
    Det blev SKITSNYGGT med det svarta föressten...

    SvaraRadera