tisdag 17 februari 2009

Ångest?



Jag sitter här och funderar. En timme kvar till stora födelsedagen träder in. Är det nu jag skall börja känna ångesten träda in? Jag kan ju inte längre säga att jag är någonting på 50 längre. Det är minsann inte bara roligt att fylla år. Folk vill ju gratulera också! Det innebär att jag måste städa, baka osv.

Igår kväll satt jag här i lugn och ro och tittade på tv. Plötsligt sa det pang och jag hade ingen tv längre. Skit! Måndagar är min stora tv-kväll. Resten av kvällen gick åt till att leta efter bra priser på en ny. Jag hittade till slut en som svärsonen får hämta med sig hem i morgon. Han arbetar i Malmö, så det passar jättebra. Det är ju typiskt, just som jag har gjort en investering i en ny kamera. Detta var verkligen inte meningen. Men jag får väl äta havregryn en månad till. Allting går om man bara vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar