fredag 6 februari 2009

Stålmormor...på riktigt!

Gud vilken muskulös kvinna jag håller på att bli och det har jag fåren att tacka för! Prova att utfodra får med 58 stycken halvvuxna lamm omkring benen. Då gäller det att ha starka benmuskler. Det är ett under att jag inte har stått på näsan ännu men det har varit nära ett par gånger. Fast då ramlar jag mjukt... i ull. Jag har ett litet lamm som har något fel på ryggen för det kan inte resa dig självt. Den lilla stackaren matar jag med flaska. Problemet är mamman till henne. Hon visar sin tacksamhet genom att sticka huvudet under min arm och skall i den positionen samtidigt bli kliad på nosen och allt detta under tiden som jag matar lammet. Jag gissar att det ser ganska "fåraktigt"ut. Samtidigt står det en massa nyfikna lamm runt oss. Kommer de för nära får de en rejäl knuff av fårmamman.

5 kommentarer:

  1. Ha H Ha så du står int epå näsan ???
    Hur är det med ditt finger föressten ?????

    SvaraRadera
  2. Cleo behöver ju en bebis med :-)

    SvaraRadera
  3. Hördududu...fingret var faktiskt inte fårens fel! Det var rymlingshunden. Frid vare med honom i hundhimlen.

    SvaraRadera