torsdag 5 februari 2009

Ge järnet (en spark i baken)

Tusen tack kära dotter gör jättefina gardiner. Skulle hänga upp dem men måste stryka dem först. Strykjärnet mitt är ganska gammalt men ABSOLUT inte använt för mycket! Men konstigt nog blev det inte riktigt varmt. Jag kunde ta med fingertopparna på det utan att bränna mig. Jag har länge tänkt köpa nytt så sagt och gjort. ÖB nästa och nytt järn blir inhandlat. Hem som tusan för att stryka gardiner! Jag står jättespänd och väntar att järnet skall bli varmt. Lampan slocknar och jag stryker. Men vad är det som händer? Järnet är inte varmt alls. Jag vet kära dotter: Det finns en ratt på järnet som reglerar värmen men det stod på tre prickar, alltså jättevarmt. Nu har jag haft gardinerna med på jobbet och strukit dem men... inte blev de slätare för det. Kanske jag skall prova att stryka dem en fjärde gång... eller så skiter jag i det och hänger upp dem ändå!

2 kommentarer:

  1. Gissa om de var strukna här ?????
    Jag är ju ellergisk mot strykbrädor....

    SvaraRadera
  2. Och en mästare på att hänga upp gardiner upp och ner.....

    SvaraRadera